Author Topic: Провайдер блокирует порты, помогите решить проблему  (Read 249 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline VitGT

  • Occasional poster
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
На одном из провайдеров невозможно установить временный HTTP-сервер по внешнему IP, пишет что "вы за маршрутизатором", хотя я подключен напрямую, проверял на остальных 3-х провайдерах такой проблемы нету.

Настройки подключения по локальной сети моего провайдера такие:
Code: [Select]
10.1.111.xx
255.255.255.0
10.1.111.xx
10.1.1.xx
10.1.1.xx
А сам интернет автоматически появляется и определяется внешний IP 193.107.xx.xx по которому и бегает в интернет.
Тех поддержка мне советует заказать услугу постоянного ip, но мне не нужен постоянный ip. Как мне решить эту проблему ?
« Last Edit: June 25, 2018, 08:29:04 PM by VitGT »

Offline bmartino1

  • Tireless poster
  • ****
  • Posts: 790
  • I'm only trying to help i mean no offense.
    • View Profile
    • none - google translate
From what I understand, you ISP keeps changing your IP to connect to hfs server.

I would recommend a dynamic domaim name service.

---------
It also appears that you are connected to a switch that is behind the main public IP.

Because of that the ISP control the traffic including your Access to the public IP.

They will have to program the switch assignment to a public IP they have access to, witch is the paid service.

----

Using site like pagekite or another VPN/connection to the PC to get http traffic is the only thing can think of ATM to fix this.

https://pagekite.net
« Last Edit: June 29, 2018, 02:09:06 PM by bmartino1 »
I'm only trying to help i mean no offense.
thank you for your time and patience,
Bmartino1

Offline vladimirov70

  • Occasional poster
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Я использовал NOIP. С полгода всё работало, потом опять та же песня. Взял в Ростелекоме статический айпи- помогло.